Eкoномiчний слoвник-дoвiдник

Ціни роздрібні - ціни, за якими населення купляє товари у державній, колективній та приватній торгівлі. Особливим різновидом Ц. р. є ціни на продукцію закладів громадського харчування, тарифи на послуги (побутові, комунальні, туристичні, транспортні, розважальних закладів), ціни на житло, гаражі, Ц. р. тісно пов'язані з іншими видами цін (гуртовими, закупівельними, зовнішніми). На рівень, співвідношення, динаміку Ц. р. впливають споживчий попит, рух грошових доходів, інфляція, мода, національні особливості. Підприємці мають справу з Ц. р. при визначенні ціни кінцевої реалізації товару, проведенні маркетингових досліджень, встановленні рівня оплати праці, соціальних трансфертів, а також при оцінці граничного рівня гуртових та закупівельних цін. Ц. р. можуть відрізнятися за поясами та регіонами країни, бути постійними, тимчасовими, сезонними. На товари — новинки та товари підвищеного попиту можуть встановлювати підвищені Ц. р. Посилення дефіциту товарів, економічна криза, становлення самостійності місцевих органів влади в Україні спричинило розширення сфери застосування договірних та „ вільних" Ц. р. і одночасове звуження централізованих, їх диференціацію (комерційні, комісійні, приватні ціни), скорочення кількості товарів, що продаються за соціально низькими цінами (тарифами). Державний вплив на роздрібні ціни застосовується з метою стримування інфляції та захисту малозабезпечених. У здійсненні контролю над роздрібними цінами беруть участь профспілки, громадські організації.

НазадВперед
А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, Є, З, І К, М Л, Н, О, Р П, С Т, У, Ф, Ц, Ш, Я