Eкoномiчний слoвник-дoвiдник

Ціна виробника — (продавця) - один з різновидів цін у ринковій економіці. Кількісно Ц. в. виступає як сума витрат виробництва (собівартості) продукції та розумного прибутку. Ц. в. визначається фірмою при виході на ринок, в тому числі дає обґрунтування доцільності такого виходу. Ринкові ж ціни можуть суттєво відрізнятися від Ц. в. залежно від ситуації на ринку (ціни виходу на ринок) та умов споживання товару (ціни споживання). Інформацію про Ц. в. містять каталоги, проспекти, прейскуранти фірм. Ринкові ціни та ціни фактичних угод, як правило, нижчі за Ц. в., яка відіграє вирішальну роль у формуванні ринкової ціни при існуванні ринку продавця (попит перевищує пропозицію), а також за монопольного становища виробника на ринку. Посилення конкуренції сприяє зниженню Ц. в Забезпечення достовірної інформації про Ц. в. є однією з передумов запровадження ринкових відносин в Україні.

НазадВперед
А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, Є, З, І К, М Л, Н, О, Р П, С Т, У, Ф, Ц, Ш, Я