Eкoномiчний слoвник-дoвiдник

"Ноу-хау" (від англ. know-how — знаю як) — сукупність технічних знань виробничого, комерційного та іншого досвіду, необхідного для виготовлення якого-небудь виробу, відтворення виробничого процесу і т.д. „ Ноу-хау" включає не тільки технічну, але й комерційну інформацію, а також неопубліковані винаходи і застосовується в ліцензійних угодах, домовленостях про технічне співробітництво тощо. „ Ноу-хау" вважається власністю підприємства з патентами на винахід, товарними знаками, авторськими правами. Обмін „ ноу-хау" може здійснюватися за згодою між підприємствами шляхом передачі документації, організації навчання працівників, участі спеціалістів у промисловому виробництві. Як правило, передача „ ноу-хау" відбувається разом з передачею патентних прав, продажем виробів, але інколи підписуються домовленості, об'єктом яких є виключно „ ноу-хау". Передача інформації типу „ ноу-хау" за контрактом здійснюється в таких формах: технічні документи (креслення, проекти, схеми, техніко — економічне обґрунтування, технологічні карти, методики, розрахунки, формули і т.п.); усна інформація і показ документації з повідомленням технічних відомостей, передачею досвіду, навиків, прийомів роботи, виготовлених зразків технічних об'єктів, ознайомлення з якими розкриває закладені в них конструктивні та інші рішення. Договір на „ ноу-хау" укладається терміном на 5—10 днів. Після закінчення строків його дії можливі суперечності врегульовуються умовами про безстрокове використання інформації.

НазадВперед
А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, Є, З, І К, М Л, Н, О, Р П, С Т, У, Ф, Ц, Ш, Я