Eкoномiчний слoвник-дoвiдник

Лідерство в цінах — засіб, за допомогою якого олігополісти однієї і тієї ж галузі можуть впливати на рівень і співвідношення цін, не вступаючи формально в таємну змову, бо вона розглядалась би як порушення антимонопольного законодавства. Ця проблема на практиці розв'язується таким чином: фірма — лідер певної галузі встановлює ціну, а інші орієнтуються на неї. Величина ціни, яку назначить лідер, залежить від того, як буде вести себе регат конкурентів: обмежуватимуть обсяги виробництва при зниженні цін таким чином, щоб ринкові частки залишались незмінними, чи розширятимуть виробництво при їх підвищенні. Ціновий лідер без упевненості, що конкуренти підуть за ним, не буде реагувати зміною своїх цін на невеликі поточні зміни в попиті і витратах. Ціна зміниться тільки тоді, коли умови витрат і попиту зміняться суттєво у всій галузі.

НазадВперед
А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, Є, З, І К, М Л, Н, О, Р П, С Т, У, Ф, Ц, Ш, Я