Eкoномiчний слoвник-дoвiдник

Конкуренція немонополістична — боротьба між декількома фірмами, які випускають неоднорідну продукцію; характеризується вільним виходом фірм на ринок. У сферу К. н. входить велика кількість реально існуючих ринків, зокрема більшість галузей сфери обслуговування. Досить велика кількість фірм обмежує контроль монополій над ціною. Відсутня взаємна залежність фірм, тому таємний зговір між ними фактично неможливий Продукти характеризуються реальними (функціональні особливості, матеріали, якість роботи, дизайн) та уявними (реклама, торгові знаки, марки, упаковка) відмінностями і різними умовами їх продажу (послуги, розміщення та інше). Економічне суперництво породжує як цінову, так і нецінову конкуренцію. Протягом незначного часу в умовах немонополістичної конкуренції фірми можуть мати як прибутки, так і збитки. В довгостроковому періоді легкий вступ і масовий вихід фірм викликає тенденцію до отримання ними нормального прибутку. Максималізація прибутку досягається через пошуки оптимального поєднання відповідної ціни, продукції та рекламно-пропагандистської діяльності.

НазадВперед
А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, Є, З, І К, М Л, Н, О, Р П, С Т, У, Ф, Ц, Ш, Я