Eкoномiчний слoвник-дoвiдник

Вартість робочого місця — сукупність витрат у грошовій формі на робочу силу, засоби і предмети праці. Найдорожча елементом В. р. м. в сучасних умовах є витрати на підготовку висококваліфікованої робочої сили. Вартість створюваної складної робочої сили у США в середньому перевищує 400 тис. дол. В обробній промисловості США вартість основного капіталу на одне робоче місце становить близько 40 тис. дол. Вартість складної робочої сили відображає всю сукупність затрат суспільства на її підготовку: прямі затрати середньої сім’ї на виховання дитини до 18-річного віку, втрачені матір'ю заробітки, вартість праці учня, вчителів, батьків /у неробочий час/. Вартість робочого місця у різних сферах, галузях економіки і у різних фірмах неоднакова. Так, американська корпорація ІБМ витрачає на підготовку одного торговельного агента до 100 тис. дол. протягом 1,5 року. Виробниче навчання одного робітника обходиться німецькому концерну „ Фольксваген" у 100 тис. марок за три роки. Щорічна заробітна плата американського робітника середньої кваліфікації на початку 90-х років становила близько 25 тис. дол. Оскільки середня вартість основного капіталу на одне робоче місце в обробній промисловості США становить близько 40 тис. дол., то середня вартість одного робочого місця /крім витрат на предмети праці/ для фірми у цих галузях становить близько 65 тис. дол. на рік.

НазадВперед
А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, Є, З, І К, М Л, Н, О, Р П, С Т, У, Ф, Ц, Ш, Я